Ολόκληρο το οικοσύστημα πληροφοριών του πλανήτη δημιουργήθηκε όχι για να μας εξυπηρετεί αλλά για να μας χειραγωγεί και να μας χρησιμοποιεί.
Υπηρεσίες όπως το Facebook και το Google παρέχονται «δωρεάν», αλλά, όπως λέει ο πρώην σχεδιαστής της Google, Tristan Harris, «εάν δεν πληρώνετε για το προϊόν, είστε το προϊόν».
Το ντοκιμαντέρ περιγράφει πώς οι κερδοσκοπικές εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης χειραγωγούν τους χρήστες τους και συμβάλλουν σε θεωρίες συνωμοσίας και σε θέματα ψυχικής υγείας.
Οι συμμετέχοντες στην ταινία περιλαμβάνουν:
τον Τριστάν Χάρις συν-εφευρέτης του κουμπιού “Like” του Facebook, Justin Rosenstein· Tim Kendall, πρώην πρόεδρος της Pinterest και πρώην διευθυντής εσόδων στο Facebook, Cathy O’Neil, συγγραφέας του “Weapons of Math Destruction” και Rashida Richardson, Διευθυντής Πολιτικής στο Ινστιτούτο AI Now.
ΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ, ΠΟΤΕ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ, ΠΩΣ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ, ΧΩΡΙΣ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΟΧΟ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΤΟΥΣ.
Αυτές οι πλατφόρμες οδηγούνται από ένα επιχειρηματικό μοντέλο που οι αλγόριθμοι θα ωθούν συστηματικά τους χρήστες σε όλο και πιο πολωμένους και ακραίους τρόπους σκέψης αναζητώντας οτιδήποτε θα μας κρατήσει αφοσιωμένους.
Έτσι, το Facebook, το Snapchat, το Twitter, το Instagram, το YouTube, και εταιρείες όπως αυτές, το επιχειρηματικό τους μοντέλο είναι να κρατήσουν τους ανθρώπους αφοσιωμένους στην οθόνη με εργαλεία τον εθιστικό χαρακτήρα μας και την ανάγκη μας για κοινωνική επικύρωση
Αυτές οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί για να βελτιστοποιούν τρία πράγματα:
Όλα αυτά τροφοδοτούν το υποκείμενο επιχειρηματικό μοντέλο τους, το οποίο είναι ουσιαστικά η συλλογή και η δημιουργία εσόδων από τα προσωπικές μας συνήθειες και στοιχεία.
ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΑΓΕΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗ ΠΡΟΦΙΛ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙ. ΤΟΥΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Οι αλγόριθμοι στο YouTube καθορίζουν ποιο βίντεο θα παίξει στη συνέχεια, ενώ στο Facebook καθορίζουν το περιεχόμενο στις ροές μας και ποιες διαφημίσεις θα προβάλλονται σε εμάς. Πολύ συχνά αυτοί οι αλγόριθμοι ενισχύουν την παραπληροφόρηση και το διχαστικό περιεχόμενο, τροφοδοτούν τον ρατσισμό, και επηρεάζουν ακόμη τις πεποιθήσεις και τις απόψεις μας.
Γιουβάλ-Νοά Χαράρι: Η εποχή που θα χακάρουν ανθρώπους
Στο The Social Dilemma, μια ομάδα εμπειρογνωμόνων τεχνολογίας συζητάει για τον καπιταλισμό παρακολούθησης, την επιστήμη πίσω από τον εθισμό στην τεχνολογία και τις επιβλαβείς επιπτώσεις των social media.
Κάτι που ξεκίνησε ως ένας τρόπος επικοινωνίας με φίλους έχει μετατραπεί σε ένα επικίνδυνο εργαλείο χειραγώγησης και οι περισσότεροι χρήστες δεν το γνωρίζουν καν. Δείτε το οπωσδήποτε, κυκλοφόρησε στο Netflix πρόσφατα.
Τάσος Τσακάλης για το tvxs
ΠΗΓΗ : proionta-tis-fisis.com
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειαπόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ οιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου