Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022

"ΕΕ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ"

 

του Леонид Савин (Λεονίντ Σαβίν)

Στις 10 Νοεμβρίου 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το νέο Σχέδιο Δράσης «Military Mobility 2.0». Παράλληλα, κυκλοφόρησε η στρατηγική «ΕΕ για την άμυνα στον κυβερνοχώρο» .

Επισήμως αναφέρεται ότι αυτά τα έγγραφα έχουν στόχο «να αντιμετωπίσουν την επιδεινούμενη κατάσταση ασφαλείας μετά την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και να αυξήσουν την ικανότητα της ΕΕ να προστατεύει τους πολίτες και τις υποδομές της».

Σύμφωνα με την εκτελεστική αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Margriet Vestager, «Σήμερα δεν υπάρχει άμυνα της ΕΕ χωρίς άμυνα στον κυβερνοχώρο». Επομένως, και οι δύο στρατηγικές είναι αλληλένδετες και συμπληρωματικές.

Γενικά, το σχέδιο δράσης για τη στρατιωτική κινητικότητα θα πρέπει να βοηθήσει τις ευρωπαϊκές ένοπλες δυνάμεις να ανταποκρίνονται καλύτερα, ταχύτερα και σε επαρκή κλίμακα σε κρίσεις που προκύπτουν στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ και πέραν αυτής. Αυτό θα ενισχύσει την ικανότητα της ΕΕ να υποστηρίζει τα κράτη μέλη και τους εταίρους όσον αφορά τη μεταφορά στρατευμάτων και του εξοπλισμού τους. Στοχεύει επίσης στην ενίσχυση της συνεργασίας με το ΝΑΤΟ και θα διευκολύνει τη δικτύωση και τον διάλογο με βασικούς εταίρους. Στο πλαίσιο της τρέχουσας θέσης της ΕΕ σε σχέση με την Ουκρανία, καθώς και της ενίσχυσης της ανατολικής πλευράς του ΝΑΤΟ, αυτή η πρωτοβουλία σημαίνει μια πορεία για περαιτέρω αντιπαράθεση με τη Ρωσία, καθώς και την προσέλκυση κρατών στην τροχιά επιρροής των Βρυξελλών. που δεν είναι ακόμη μέλη ούτε της ΕΕ ούτε του ΝΑΤΟ.

Με βάση τα επιτεύγματα του πρώτου σχεδίου δράσης που ξεκίνησε το 2018, η νέα στρατιωτική κινητικότητα καλύπτει την περίοδο 2022-2026 και περιλαμβάνει:

- Εντοπισμός πιθανών κενών στην υποδομή, ενημέρωση για μελλοντικές ενέργειες για την ιεράρχηση των βελτιώσεων και την ενσωμάτωση των απαιτήσεων της αλυσίδας εφοδιασμού καυσίμων για την υποστήριξη στρατιωτικών κινήσεων μεγάλης κλίμακας σε σύντομο χρονικό διάστημα.

- Ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών που σχετίζονται με τα τελωνεία, την επιμελητεία και τα συστήματα στρατιωτικής κινητικότητας.

- Μέτρα για την προστασία της υποδομής μεταφορών από επιθέσεις στον κυβερνοχώρο και άλλες υβριδικές απειλές.

- Προώθηση της πρόσβασης σε στρατηγικά μέσα παροχής και μεγιστοποίηση των συνεργειών με τον πολιτικό τομέα για την αύξηση της κινητικότητας των ενόπλων δυνάμεων, ιδίως από τον αέρα και τη θάλασσα.

- Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και της ανθεκτικότητας των συστημάτων μεταφορών στην κλιματική αλλαγή.

- Ενίσχυση της συνεργασίας με το ΝΑΤΟ και βασικούς στρατηγικούς εταίρους όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Νορβηγία, ενώ διευκολύνεται η δέσμευση και ο διάλογος με περιφερειακούς εταίρους και χώρες της διεύρυνσης όπως η Ουκρανία, η Μολδαβία και τα Δυτικά Βαλκάνια.

Το σχέδιο προτείνει περαιτέρω ενέργειες για τη διασφάλιση της ταχείας, αποτελεσματικής και απρόσκοπτης μετακίνησης δυνητικά μεγάλης κλίμακας δυνάμεων, συμπεριλαμβανομένου του στρατιωτικού προσωπικού και του εξοπλισμού του, τόσο στο πλαίσιο της Κοινής Πολιτικής Ασφάλειας και Άμυνας της ΕΕ, όσο και για εθνικές και πολυεθνικές δραστηριότητες, ιδίως εντός ΝΑΤΟ.

Η στρατηγική προσέγγιση αυτού του σχεδίου δράσης εστιάζει στην ανάγκη ανάπτυξης ενός καλά συνδεδεμένου δικτύου στρατιωτικής κινητικότητας που θα αποτελείται από:

- πολυτροπικούς διαδρόμους μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των δρόμων, των σιδηροδρόμων, των αεροπορικών διαδρομών και των εσωτερικών πλωτών οδών

τροχιές με υποδομή μεταφορών διπλής χρήσης ικανές να εξυπηρετούν στρατιωτικές μεταφορές·

- κόμβους μεταφορών και κέντρα logistics που παρέχουν την απαραίτητη υποστήριξη στις χώρες υποδοχής και διέλευσης

για τη διευκόλυνση της ανάπτυξης στρατευμάτων και υλικού·

- εναρμονισμένοι κανόνες, κανονισμοί, διαδικασίες και ψηφιακοί διοικητικοί μηχανισμοί.

- αύξηση της σταθερότητας, της ανθεκτικότητας και της ετοιμότητας των δυνατοτήτων πολιτικών και στρατιωτικών μεταφορών και υλικοτεχνικής υποστήριξης.

Έτσι, θα απαιτηθούν σημαντικοί πόροι για την αναδιοργάνωση των διαδρομών και των κόμβων εφοδιαστικής στην ΕΕ, καθώς και για την προσαρμογή της νομοθεσίας στις στρατιωτικές ανάγκες. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τη στρατιωτικοποίηση της εσωτερικής πολιτικής, τόσο της ίδιας της ΕΕ όσο και κάθε μεμονωμένου μέλους της κοινότητας. Υποτίθεται ότι όλα αυτά θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της PESCO (Μόνιμη Δομημένη Συνεργασία), καθώς και σε στενό συντονισμό με το ΝΑΤΟ. Η υποδομή θα ενημερωθεί μέσω της αναθεώρησης της πρωτοβουλίας Διευρωπαϊκών Μεταφορών. Θα βελτιστοποιηθεί επίσης η διαδικασία διασυνοριακής διακίνησης εντός της ΕΕ. Παράλληλα με αυτό, θα πραγματοποιηθούν ασκήσεις μεγάλης κλίμακας, συμπεριλαμβανομένων πολυεθνικών ελιγμών εντός του ΝΑΤΟ.

 Όσον αφορά την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, σχεδιάζεται να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον τομέα των αστικών μεταφορών και στα βοηθητικά του συστήματα, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων ελέγχου κυκλοφορίας (αεροπορικές, σιδηροδρομικές, θαλάσσιες μεταφορές), συστήματα διαχείρισης τερματικών εμπορευματοκιβωτίων, κλειδαριές, γέφυρες, σήραγγες κ.λπ. Η πρόσφατα εγκριθείσα και ενημερωμένη Οδηγία για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (NIS2) στον τομέα των μεταφορών αναμένεται να εφαρμοστεί ταχέως. Σχεδιάζεται επίσης να καθιερωθεί η ανταλλαγή των απαραίτητων πληροφοριών για να διασφαλιστεί η πληρέστερη δυνατή επίγνωση της κατάστασης μεταξύ των στρατιωτικών και πολιτικών μεταφορών. Αυτό θα πραγματοποιηθεί από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διασύνδεσης Κρίσης στον Κυβερνοχώρο (EU - CyCLONE). Μιλά επίσης για τη σημασία της χρήσης των διαστημικών δυνατοτήτων της ΕΕ για το σκοπό αυτό.

Σε γενικές γραμμές, υπάρχει μια τάση αύξησης της ευρωατλαντικής αλληλεξάρτησης, καθώς, εκτός από το ΝΑΤΟ, που είναι βασικός οργανισμός εταίρος, αναφέρονται και άλλοι συμμετέχοντες στο έργο PESCO για τη στρατιωτική κινητικότητα, ιδίως οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς και Νορβηγία. Σε αυτό το έργο της PESCO αναμένεται να ενταχθεί και η Βρετανία αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών. 

Είναι σημαντικό ότι, παράλληλα, η Γαλλία παρουσίασε και την εθνική αμυντική στρατηγική της.  Και εκεί δίνεται προσοχή στη συνεργασία με την ΕΕ και το ΝΑΤΟ, καθώς και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, τα πυρηνικά όπλα και τον υβριδικό πόλεμο. Αλλά η γαλλική στρατηγική είναι πιο λεπτομερής και σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερη από το σχέδιο της ΕΕ.

Συνολικά περιέχει δέκα στρατηγικούς στόχους.

1. Διατηρήστε ένα αξιόπιστο και αξιόπιστο πυρηνικό αποτρεπτικό μέσο. Η σύγκρουση στην Ουκρανία «καταδεικνύει την ανάγκη διατήρησης ενός αξιόπιστου και αξιόπιστου πυρηνικού αποτρεπτικού μέσου για την αποτροπή ενός μεγάλου πολέμου» που είναι «νόμιμος, αποτελεσματικός και ανεξάρτητος», ενώ επιβεβαιώνει «την ανάγκη διατήρησης της ικανότητας κατανόησης και περιορισμού του κινδύνου κλιμάκωσης».

2. Αύξηση της ανθεκτικότητας σε στρατιωτικές και μη παραδοσιακές προκλήσεις ασφαλείας (χειραγώγηση πληροφοριών, κλιματική αλλαγή, κυνήγι πόρων, πανδημίες κ.λπ.) προάγοντας το πνεύμα της άμυνας και διασφαλίζοντας την εθνική συνοχή. Για το σκοπό αυτό, η Γαλλία εφαρμόζει μια εθνική στρατηγική ανθεκτικότητας με στόχο την ενίσχυση της ικανότητάς της να αντέχει σε κάθε είδους ζημιά στην κανονική ζωή της χώρας. Επιπλέον, η καθολική εθνική υπηρεσία θα επεκταθεί κατά κάποιον αόριστο τρόπο. Ο Μακρόν είπε ότι θα αποκαλύψει περισσότερα για αυτό το πρώτο τρίμηνο του 2023.

3. Παροχή μακροπρόθεσμης υποστήριξης στη γαλλική βιομηχανία για την πολεμική προσπάθεια με τη δημιουργία στρατηγικών αποθεμάτων, τη μετεγκατάσταση των πιο ευαίσθητων γραμμών παραγωγής και τη διαφοροποίηση των προμηθευτών. Αυτό θυμίζει την ιδέα της «οικονομίας του πολέμου» που ο Μακρόν παρουσίασε για πρώτη φορά στη διάσκεψη του Eurosatory τον Ιούνιο του 2022.

4. Αύξηση της ανθεκτικότητας στον κυβερνοχώρο. «Δεν υπάρχουν διαθέσιμα μέσα για τη δημιουργία μιας κυβερνοάμυνας που θα αποτρέπει κάθε κυβερνοεπίθεση εναντίον της Γαλλίας, αλλά η αύξηση του επιπέδου της κυβερνοασφάλειάς της είναι απαραίτητη για την προετοιμασία της χώρας για νέες απειλές», αναφέρει το έγγραφο. Προς τούτο, «είναι απαραίτητο να ενταθούν οι προσπάθειες που γίνονται στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα». Σημειώνεται ότι το έγγραφο αναφέρει ότι «παρά τη σημαντική δουλειά που έχει ήδη γίνει, η κυβερνοασφάλεια του κράτους έχει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης» και «υπάρχει ανάγκη να βελτιωθεί σημαντικά το επίπεδο κυβερνοασφάλειας όλων των δημόσιων υπηρεσιών».

5. Ο βασικός ρόλος του ΝΑΤΟ στην άμυνα της Ευρώπης, ο ρόλος της Γαλλίας σε αυτήν και η ενίσχυση του ευρωπαϊκού πυλώνα. Το έγγραφο αναφέρει ότι «η Γαλλία σκοπεύει να διατηρήσει μια μοναδική θέση εντός της Συμμαχίας. Λαμβάνει μια απαιτητική και ορατή θέση λόγω της ιδιαιτερότητας και της ανεξαρτησίας της αμυντικής της πολιτικής, ιδίως λόγω της πυρηνικής της αποτροπής». Πρόσθεσε ότι, βάσει της επιχειρησιακής αξιοπιστίας, της ανταπόκρισης και της οικονομικής συνεισφοράς της, «η Γαλλία σκοπεύει να αυξήσει την επιρροή της και των Ευρωπαίων συμμάχων της προκειμένου να επηρεάσει σημαντικές αλλαγές στη θέση του ΝΑΤΟ και το μέλλον της στρατηγικής σταθερότητας στην Ευρώπη». Το έγγραφο σημειώνει ότι η Γαλλία «αποκλείει την επέκταση [της ιδιότητας μέλους] σε άλλες γεωγραφικές περιοχές, ιδιαίτερα στην περιοχή Ινδο-Ειρηνικού.

6. Ενίσχυση της ευρωπαϊκής κυριαρχίας και ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας της Ευρώπης. «Η ευρωπαϊκή στρατηγική αυτονομία εξαρτάται από μια αξιόπιστη ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανική ικανότητα που ανταποκρίνεται στις δικές της ανάγκες» και για τον σκοπό αυτό «η Γαλλία υποστηρίζει τη δημιουργία ενός βραχυπρόθεσμου μέσου για την απόκτηση ευρωπαϊκού εξοπλισμού από κοινού».

7. Να είστε αξιόπιστος συνεργάτης και αξιόπιστος πάροχος υπηρεσιών ασφαλείας. Το έγγραφο αναφέρει βαθύτερες σχέσεις με τη Γερμανία, βασικές εταιρικές σχέσεις με την Ιταλία και την Ισπανία, στρατηγικές εταιρικές σχέσεις με την Ελλάδα και την Κροατία, μια εταιρική σχέση ανάπτυξης ικανοτήτων με το Βέλγιο, αναφέρει την Ουκρανία, τη Μολδαβία και τη Γεωργία και σημειώνει ότι ο «εποικοδομητικός διάλογος» πρέπει να «αποκατασταθεί γρήγορα με την ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ." Η στρατηγική εταιρική σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες «θα παραμείνει θεμελιώδης και πρέπει να είναι φιλόδοξη, νηφάλια και ρεαλιστική». Αναφέρονται οι σχέσεις με τις αφρικανικές χώρες, τον Περσικό Κόλπο, τη Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και την περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού.

8. Βελτιώστε τη νοημοσύνη. Η Γαλλία πρέπει να συνεχίσει τις βαθιές μεταρρυθμίσεις των υπηρεσιών πληροφοριών της και να ακολουθήσει μια «φιλόδοξη» πολιτική προσωπικού για να προσελκύσει και να διατηρήσει προσωπικό. Πρέπει επίσης να επενδύσει σε νέα τεχνικά εργαλεία που «θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του κβαντικού υπολογισμού και της τεχνητής νοημοσύνης».

9. Προστασία και ενέργειες σε υβριδικούς πολέμους (εσκεμμένα διφορούμενοι συνδυασμοί άμεσων και έμμεσων, στρατιωτικών και μη, νόμιμων και παράνομων, συχνά δύσκολο να προσδιοριστούν μέθοδοι δράσης). Θα δημιουργηθεί ένας πιο ευέλικτος, ανταποκρινόμενος και ολοκληρωμένος οργανισμός που θα «εντοπίζει, χαρακτηρίζει, ενεργοποιεί κατάλληλους αμυντικούς μηχανισμούς (...) και ανταποκρίνεται αποτελεσματικά». Αναπτύσσονται επίσης εργαλεία για την αντιμετώπιση ιδιωτικών στρατιωτικών εταιρειών που χρησιμοποιούνται ως πληρεξούσιοι από εχθρικές δυνάμεις. Δίνει επίσης προτεραιότητα στην προστασία των υποδομών ζωτικής σημασίας.

10. Ελευθερία δράσης και ικανότητα διεξαγωγής πολεμικών επιχειρήσεων. Πρόκειται για την ετοιμότητα των γαλλικών ενόπλων δυνάμεων να συμμετάσχουν όχι μόνο σε μάχες υψηλής έντασης, αλλά και να αναπτύξουν τις δυνάμεις τους το συντομότερο δυνατό και να είναι οι πρώτες που θα εισέλθουν στο πεδίο της μάχης «με ή χωρίς πιθανή υποστήριξη από τις συμμαχικές χώρες. ”

Σοβαρές φιλοδοξίες για διάρρηξη στους στρατιωτικούς ηγέτες της Ευρώπης είναι επίσης ορατές εδώ, ενώ με μια αίτηση να είσαι ανεξάρτητος και να αναπτύξεις ευρείες εταιρικές σχέσεις. Αν και, στο πλαίσιο των γαλλικών αποτυχιών στην Αφρική, οι οποίες έδειξαν αδύναμη μαχητική ικανότητα, ορισμένες θέσεις θα είναι αρκετά δύσκολο να εκπληρωθούν.

 Με την προαναγγελθείσα ώθηση ετοιμότητας της Γερμανίας, από την αύξηση του στρατιωτικού προϋπολογισμού έως τη στρατολόγηση μελλοντικών στρατιωτών της Bundeswehr, βλέπουμε μια ευρύτερη εικόνα που αντιπροσωπεύει μια αναδιάρθρωση του στρατού της ΕΕ με σαφή συνέπεια ότι γίνεται εναντίον της Ρωσίας. 


ΠΗΓΕΣ: geopolitika.ru  diodotos-k-t.blogspot.com



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΠΑΝΤΟΥ - ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΣΕ ΣΧΟΛΙΑ H ΑΝAΡΤΗΣΕΙΣ ΑΛΛΩΝ BLOG H SITES &

ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕTIKEΣ ΟΜΑΔΕΣ facebook


ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΔΩΡΟΣ:2665300856


         

SACRED ELLANIA TEXTS

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου