Καραμανλής: Δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα
Μια επιστολή του Χρήστου Κατσιούλη που εστάλη πριν από 11 μήνες, τον Απρίλιο του 2022 με τον πρώην Πρόεδρο της Επιτροπής ETCS (σ.σ. αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο) να υποβάλει τότε την παραίτησή του καταγγέλλοντας μεταξύ άλλων κακοδιαχείριση (μη τήρηση των φυσικών αντικειμένων των συμβάσεων, γεγονός το οποίο επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα) και έλλειψη κανόνων ασφαλείας στους σιδηροδρόμους.
Σύμφωνα με τα όσα έγραφε τότε ο κ.Κατσιούλης, είχε ενημερώσει και στο παρελθόν για τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, ενώ διαφωνούσε με σχετικά πορίσματα για συγκεκριμένα θέματα.
Στην επιστολή παραίτησής του προς την ΕΡΓΟΣΕ εκφράζει επίσης τη διαφωνία του για ενέργειες του Οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών, ενώ δεν διστάζει να αναφέρει την αμφιβολία του σχετικά με τη γνώση που διαθέτουν οι αρμόδιοι για ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία εξειδικευμένων συστημάτων.
Επίσης καταγράφει την ημιτελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια, αναφέροντας ότι συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων»!
ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΕΣ ΜΙΑ ΕΞ ΑΥΤΩΝ Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Η ΟΠΟΙΑ ΞΕΠΟΥΛΗΘΗΚΕ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ ΓΙΑ 45.000.000 ΕΥΡΩ.
Να θυμηθούμε ότι το 100% των μετοχών της τραινοσε πέρασε στα χέρια της ιταλικής εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2017 μόλις για 45 εκ. ευρώ επιφέροντας τεραστία ζημία στα δημόσια ταμεία αν σκεφτούμε ΠΩΣ ΠΡΩΤΟΝ μόνο τα ακίνητα που ανήκουν στο δίκτυο σιδηροδρόμων κοστίζουν περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ και ΔΕΥΤΕΡΟΝ πως οι διάφορες κρατικές επιδοτήσεις στοίχισαν μέχρι το 2017 στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. Ευρώ.
Επιπλέον η περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγράφει μια ακόμα παγκόσμια πρωτοπορία στα χρονικά εφόσον με Κοινή Υπουργική Απόφαση μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τον Σεπτέμβριο του 2017 αποφασίστηκε η διαγραφή των χρεών της Εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνολικού ποσού εξακοσίων ενενήντα δύο εκατομμυρίων εκατόν εξήντα μίας χιλιάδων οκτακοσίων εννέα ευρώ και είκοσι επτά λεπτών (692.161.809,27 €).
Μπορεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ιδιωτικοποιήθηκε, περνώντας σε ιταλικά χέρια, όμως, σήμερα θα εξακολουθήσει να ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ από το… ελληνικός κράτος. Γεγονός που κάνει περήφανη τη Νέα Δημοκρατία η οποία με την νέα συμφωνία της 14 ης Απριλίου για τα επόμενα 15 χρόνια δεσμεύει το Ελληνικό Κράτος να επιδοτεί την ιδιωτική εταιρεία με 50 εκατομμύρια ετησίως προκειμένου η Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάνει την δουλειά της δηλαδή να καλύψει τις απαιτούμενες υπηρεσίες επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Η δημόσια εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. , η οποία ιδρύθηκε στις 19.12.2005, ήταν κατά τη σύστασή της 100% θυγατρική της ΟΣΕ Α.Ε.
Από 1.1.2007, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαχωρισμού καταστημάτων και τη μεταβίβασή της από τη μητρική εταιρεία ΟΣΕ Α.Ε., η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανέλαβε τη λειτουργία και αξιοποίηση όλων των μεταφορών (επιβατικών, εμπορευματικών κ.λπ.) . Έκτοτε λειτουργεί ως μια πλήρως ανεξάρτητη εταιρεία με ξεχωριστή διοίκηση και οργάνωση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κοινοτικής νομοθεσίας.
Στις 18 Ιανουαρίου 2017 υπεγράφη, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στην FSI, έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 45 εκατ. ευρώ. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην FSI και εντάχθηκε στον ιταλικό όμιλο.
Η εταιρεία, πλέον υπό την επωνυμία HELLENIC TRAIN, διοικείται από πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο.
O όμιλος FSI αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία. Ο όμιλος FSI απασχολεί πάνω από 75.000 εργαζόμενους. Σε ετήσια βάση εξυπηρετούνται 830 εκ. επιβάτες και μεταφέρονται 50 εκ. τόνοι εμπορευμάτων.
Η HELLENIC TRAIN είναι ο βασικός πάροχος (μέχρι και σήμερα ο μοναδικός) σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Η Εταιρεία παρέχει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας το δίκτυο και την εν γένει σιδηροδρομική υποδομή η οποία ανήκει στον ΟΣΕ (καταβάλλοντας τα αντίστοιχα τέλη πρόσβασης δικτύου).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου