ΤΑ ΑΞΙΑΚΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ - Αξίες είναι οι ιδιότητες οι οποίες όσο περισσότερο αναδεικνύονται από το άνθρωπο τόσο περισσότερο τον τοποθετούν στην μεσότητα - 1.ΛΟΓΙΚΗ είναι το μέσον το οποίο οδηγεί στην νόηση η οποία αποδέχεται το ορθόν και τo υπαρκτόν αποκλειστικά μόνο μέσω της αποδεικτικής διεργασίας 2.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ η οποία θέτει τον άνθρωπο σε απεριόριστη και διαρκή Δυνατότητα δυναμικής, και πρωτίστως βουληματικής πορείας προς την αναζήτηση και εφαρμογή από μέρους του αρχών με την μεγαλύτερη κατά το δυνατόν νομοτελειακή προσέγγιση 3.ΑΡΕΤΗ είναι γνωσιακή υπεροχή η οποία αποτυπώνεται σε όλες τις εκδηλώσεις και αποφάσεις, χωρίς το ίδιον όφελος ή η έπαρση να είναι το κίνητρο 4.ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ως μέσον για την απόδοση διανεμητικά , διορθωτικά ή και με αμοιβαιότητα του δικαίου 5.ΙΣΟΤΗΣ είναι η επακριβώς παροχή ίσων ευκαιριών προς όλους τους πολίτες χωρίς καμία διάκριση , η αξιοποίηση των ευκαιριών όμως εξαρτάται απο τόν καθένα πολίτη ξεχωριστά 6.ΑΦΘΟΝΙΑ είναι η επάρκεια παροχής υλικών και πνευματικών αγαθών καθώς και ευκαιριών προς όλους τους πολίτες ως απαραίτητη προϋπόθεση για την αποφυγή φθόνου 7.ΑΛΗΘΕΙΑ είναι η έξοδος από την οντολογική λήθη και η ταύτιση της νοητικής λειτουργίας με το υπαρκτό 8.ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ είναι οτιδήποτε διαπερνώντας μέσα από τις αισθήσεις μας καλύπτει την ευαισθησία που έχουμε έμφυτη μέσα μας 9.ΑΡΜΟΝΙΑ η σύγκλιση, η αρμογή , η σύνδεση διαφορετικών , ή αντιθέτων σε ένα σύνολο με ευρυθμία, ορθή αναλογία και τέλεια συναρμογή 10.ΑΝΔΡΕΙΑ «Ανδρεία εστί έξις ψυχής ακίνητος υπό φόβου, επιστήμη των κατά πόλεμον πραγμάτων, θάρσος πολεμικόν, εγκράτεια ψυχής προς τα φοβερά και δεινά, τόλμη υπηρετική φρονήσεως, ευθαρσία επί θανάτου προσδοκίας, έξις διαφυλακτική λογισμών ορθών εν κινδύνοις» 11.ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ η πορεία και ο τελικός προορισμός της πορείας του ανθρώπου όταν ταυτίζονται με τον λόγο( σκοπό ) της ύπαρξης του 12.ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ Η αυτογνωσία μας για το ποιοι είμαστε από που προερχόμαστε σε ποιό σχέδιο εντασσόμαστε και ποιο προορισμό έχουμε.

Παρασκευή 7 Ιουλίου 2023

Μη κρατικά ΑΕΙ με διακρατικές συμφωνίες - Το «άρθρο 28» λύνει τον «γόρδιο δεσμό» πριν αλλάξει το «άρθρο 16»

 


Μία νέα σελίδα στο τοπίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα επιχειρήσει να γυρίσει η κυβέρνηση, όπως προέκυψε από την ομιλία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, στις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης.

Με «όχημα» τις διακρατικές συμφωνίες και θεμέλιο το άρθρο 28 του Συντάγματος, η κυβέρνηση προτίθεται να βάλει φρένο στο κρατικό μονοπώλιο για την ανώτατη εκπαίδευση, θεσμοθετώντας μη κρατικά ΑΕΙ, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει (κάτι που δεν μπορεί να γίνει χωρίς Συνταγματική Αναθεώρηση) το «άρθρο 16».

«Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εφαρμόζουμε πλήρως τη μεγάλη μεταρρύθμιση, που ψηφίστηκε από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας: «Τα δημόσια πανεπιστήμιά μας αλλάζουν. Ανοίγονται στον κόσμο, παρέχουν πτυχία τα οποία έχουν πια μεγαλύτερη αξία σε μία αγορά εργασίας η οποία αλλάζει ραγδαία. Οι διακρατικές συμφωνίες του άρθρου 28 του Συντάγματος, προσφέρουν σήμερα τη δυνατότητα, με την ευθύνη της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, να υπάρξει αναγνώριση ξένων πανεπιστημίων, που θα ήθελαν να επενδύσουν στην Ελλάδα. Κάτι τέτοιο θα ξεκαθάριζε την κατάσταση στο σημερινό τοπίο της μεταλυκειακής εκπαίδευσης και θα προετοίμαζε το δρόμο για τη μεγάλη μεταρρύθμιση του άρθρου 16. Και σ’αυτό το δρόμο, θα κινηθούμε άμεσα», δήλωσε, αποτυπώνοντας με αυτό τον τρόπο πως θα ξεπεραστεί το εμπόδιο για την αναθεώρηση του Συντάγματος, καθώς αυτή «βγαίνει εκτός» πλαισίου τετραετίας.

Προκειμένου να μην υπάρχει υπόνοια αντισυνταγματικότητας της εφαρμογής ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας, προβλέπεται αφενός να υλοποιηθούν οι διακρατικές συμφωνίες (αρθρο 28 Συντάγματος) και αφετέρου εποπτικό/συντονιστικό ρόλο να αναλάβει η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), μέσω της οποίας, τα υπό ίδρυση πανεπιστήμια, θα πρέπει να πληρούν αυστηρά κριτήρια.

 

Συγκεκριμένα, όπως ορίζει το άρθρο 28, «οι γενικά παραδεδεγμένοι κανόνες του διεθνούς δικαίου, καθώς και οι διεθνείς συμβάσεις, από την επικύρωσή τους με νόμο και τη θέση τους σε ισχύ, σύμφωνα με τους όρους καθεμιάς, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού ελληνικού δικαίου και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου. H εφαρμογή των κανόνων του διεθνούς δικαίου και των διεθνών συμβάσεων στους αλλοδαπούς τελεί πάντοτε υπό τον όρο της αμοιβαιότητας».

Ήδη διερευνώνται οι προθέσεις από τον Πιερρακάκη

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, ήδη διερευνά σε βάθος το συγκεκριμένο ζήτημα. Για την ασφαλή «χαρτογράφηση» του τοπίου και των προοπτικών, που ανοίγονται για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, εξετάζονται σε πρώτη φάση, οι προθέσεις πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από την Ευρώπη.

 

Χωρίς να απαξιώνονται στο ελάχιστο τα δημόσια πανεπιστήμια, των οποίων η αναβάθμιση αποτελεί βασική προτεραιότητα, η κυβέρνηση προσβλέπει στην υποστήριξη της πλειοψηφίας των πολιτών σχετικά με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων -ανεξάρτητα από τις ηχηρές φωνές, οι οποίες αναμένεται να προέλθουν από την αντιπολίτευση- καθώς με αυτό τον τρόπο, θα δοθεί μία ρεαλιστική διέξοδος στους νέους, οι οποίοι δεν εισήλθαν σε κάποιο κρατικό ΑΕΙ, ώστε να παραμείνουν για σπουδές στη χώρα τους.

Τέλος, με την προϋπόθεση ότι τα μη κρατικά πανεπιστήμια δεν θα έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα, όπως ορίζει ο νομοθέτης, δεν μπορεί να καταγραφεί κάποιο κώλυμα για την έλευση στην Ελλάδα των ΑΕΙ από το εξωτερικό. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ισχύσει το ίδιο ρυθμιστικό πλαίσιο μεταξύ ελληνικών και αλλοδαπών ΑΕΙ.

Το παράδειγμα της Κύπρου

Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως αυτή τη στιγμή, περίπου το 1/3 των φοιτητών στα κυπριακά πανεπιστήμια είναι Έλληνες.

Όπως δε ανέφερε χαρακτηριστικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ FM το πρωί της Παρασκευής: «Έχω πει πολλές φορές ότι η πιο δύσκολη στιγμή, η στιγμή που ντράπηκα - και ήμασταν πάντα στη σωστή πλευρά της ιστορίας ως παράταξη, ήταν όταν είχα πάει στην Κύπρο για μια επίσκεψη για να δω τους φοιτητές των δημοσίων αλλά και των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Και είδα ότι εδώ, είμαστε όχι χρόνια αλλά δεκαετίες πίσω στην αντίληψη».

Σχετικά δε με την πιθανή «σύγχυση» μεταξύ «κολλεγίων» και «πανεπιστημίων», ο ίδιος αποσαφηνίζει πως: «αναφερόμαστε σε πανεπιστήμια, όχι σε κολλέγια. Και τα δημόσια και τα ιδιωτικά θα υπάγονται κάτω από τον ίδιο έλεγχο. Με κανόνες λειτουργίας, δεν θα είναι ανεξέλεγκτα. Όπως υπάρχει αυτοδιοίκητο, το οποίο κανένας δεν το αμφισβητεί και κανένας δεν το παραβιάζει, υπάρχουν, όμως, και αρχές κάτω από τις οποίες υπάγεται η τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα πανεπιστήμια πρέπει να είναι ελεύθερα, να υπάρχει ουσιαστικό άσυλο, αληθινό άσυλο, άσυλο ιδεών, το οποίο το κατοχυρώνει μέρα με τη μέρα η Κυβέρνηση αυτή. Να μπορεί ο καθένας να κάνει και να λέει ό,τι θέλει, χωρίς να φοβάται, χωρίς να βρίσκεται ανάμεσα σε παραβατικούς, πράγματα αυτονόητα τα οποία νομίζω ότι δεν θα έπρεπε να τα συζητάμε, αλλά χρειάζεται να τα συζητάμε, όσο υπάρχει ο κίνδυνος και όσο πρέπει να γινόμαστε κάθε μέρα και καλύτεροι».

Κάλεσμα σε Ανδρουλάκη

Σημειώνεται πως στις δηλώσεις του στη Βουλή ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε δε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη, να συμπορευτούν, προκειμένου να εξασφαλιστεί ο αριθμός των 180 βουλευτών, για την ψήφιση του άρθρου: «Εύχομαι ειλικρινά, κύριε Ανδρουλάκη, να μην ξανακάνετε το ίδιο λάθος και να σταματήσει αυτή η ελληνική ιδιαιτερότητα του κρατικού μονοπωλίου στην ανώτατη εκπαίδευση».

Όπως υπογράμμισε από πλευράς του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος «είναι ξεκάθαρη η διάταξη. Πέραν του νομικού σκέλους, να μπούμε στην ουσία. Και αυτή είναι η μεγάλη μεταρρύθμιση η αναθεώρηση του άρθρου 16. Αλλά έπρεπε να περάσουν δύο κοινοβουλευτικές περίοδοι. Εμείς θα την ξεκινήσουμε αυτή τη διαδικασία απευθύνοντας κάλεσμα συνολικά στα υπόλοιπα κόμματα του κοινοβουλίου και ειδικά στο ΠΑΣΟΚ, γιατί με δική του ευθύνη χάθηκαν δέκα χρόνια».

Η αντίδραση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ

Παρά τους υψηλούς αντιπολιτευτικούς τόνους που είχε κατά την ομιλία του ο πρόεδρος του ΠΑΣ0Κ-ΚΙΝ.ΑΛΛ. φάνηκε ανοιχτός σε συζητήσεις υπό όρους για την είσοδο των ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα.

«Όπως έχω δηλώσει επανειλημμένα προτεραιότητά μας είναι η ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου για να έχουν τα εφόδια, που χρειάζονται όλα τα ελληνόπουλα. Αλλά δεν είμαστε αρνητικοί στην ουσιαστική ρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με γνώμονα την αυτονομία, τη λογοδοσία και τα υψηλά στάνταρ, που πρέπει να πληρούνται όπως και σε άλλες χώρες» είπε ο Ν. Ανδρουλάκης σχετικά και πρόσθεσε: «Σε κάθε περίπτωση μην περιμένετε να δεχθούμε ως ισότιμα πανεπιστήμια, ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, που θα βάλουν απλά μια ταμπέλα και θα κάνουν εμπόριο πτυχίων».

 



ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΠΑΝΤΟΥ - ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΣΕ ΣΧΟΛΙΑ H ΑΝAΡΤΗΣΕΙΣ ΑΛΛΩΝ BLOG H SITES &

ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕTIKEΣ ΟΜΑΔΕΣ facebook


ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΔΩΡΟΣ:2665300856


         

SACRED ELLANIA TEXTS

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ